• Advertentie

Heel goedkoop je PC bedienen

Hier staan diverse links door de leden opgegeven.

Heel goedkoop je PC bedienen

Berichtdoor dennis84 » Do 23 Apr 2009 18:01

Ik heb online een goedkope IR afstandsbediening met USB ontvanger gevonden, en direct maar aangeschaft.
De prijs was zo laag, leuk om mee te experimenteren.
Deze: DealExtreme

Voor $10.87 incl. verzending (omgerekend zo'n 8,5 euro) kreeg ik, na een week, een AB en IR ontvanger thuis.
Ontvanger in een lege USB poort prikken, niks geen drivers installeren, AB even inleren, en... gaan met die banaan.

De AB die er bij zit is niet verkeerd, maar ook niet een super product, maar dat maakt niet uit want ik heb alle commando's in mijn Harmony One geleerd en het besturen gaat dan echt super. De AB is eigenlijk een soort van keyboard en muis in 1, je kunt ook echt de muis besturen, toetscommando's geven, etc.
Je kunt zelf 4 shortcuts aanmaken (verder programmeren van de knoppen is er niet bij helaas). Zo heb ik een VBS scriptje geschreven die mijn geluid op de PC dempt, de windows blank screensaver start, en de monitor in standby zet. Bij het weer bewegen van de muis (of op de AB drukken) gaat het geluid weer aan. Ideaal om bijvoorbeeld in een activiteit op te nemen, ik dim nu mooi het licht (en geluid) van de monitor zodra de film start! :-D
De ontvanger vangt het signaal vrij goed op, hoef helemaal niet te richten.

Dus mijn tip, voor iedereen die ook zijn of haar PC wil besturen voor een paar centen: ga naar bovenstaande website.
(Ik ben verder niet betrokken bij die site, dit is dus geen reclame o.i.d. :D)
Gebruikers-avatar
dennis84
Member
Member
 
Berichten: 1
Geregistreerd: Do 09 Apr 2009 12:42
Harmony Toestel: Harmony One
Harmony Software in gebruik::
Print dit bericht

Re: Heel goedkoop je PC bedienen

Berichtdoor Immow » Wo 06 Mei 2009 21:03

Hoi,

ik heb dit ding nu gekocht, alleen ik kom er niet helemaal uit met hoe ik mijn harmony 555 die IR commado's laat leren. Ik moet dan bij devices computer toevoegen en dan vervolgens 1 kiezen die ik niet heb?!. En dan bij dat device learn IR kiezen....

Dan nog moet ik 200x drukken voordat me remote 1 command opvangt en leert.

Weet u misschien wat de fabrikant is van die remote, zodat ik die kan toevoegen?
Gebruikers-avatar
Immow
Member
Member
 
Berichten: 2
Geregistreerd: Wo 06 Mei 2009 20:59
Harmony Toestel:
Harmony Software in gebruik::
Print dit bericht

Re: Heel goedkoop je PC bedienen

Berichtdoor manjh » Do 07 Mei 2009 17:31

Immow schreef:Hoi,

ik heb dit ding nu gekocht, alleen ik kom er niet helemaal uit met hoe ik mijn harmony 555 die IR commado's laat leren. Ik moet dan bij devices computer toevoegen en dan vervolgens 1 kiezen die ik niet heb?!. En dan bij dat device learn IR kiezen....

Dan nog moet ik 200x drukken voordat me remote 1 command opvangt en leert.

Weet u misschien wat de fabrikant is van die remote, zodat ik die kan toevoegen?

Denk niet dat dat gaat lukken, dit is nogal een no-name Chinees ding (heb hem zelf ook).
Dat 200x drukken lijkt me veel. Als je eenmaal een apparaat hebt toegevoegd en je gaat naar het "aanleren" scherm, dan vink je gewoon alle commando's aan die je wilt inleren.
Dan leg je de 2 AB's tegenover elkaar met de IR zender en ontvanger, en je klikt gewoon op de knop die de Harmony software aan je vraagt. Kost 1 klik per commando. Toch?
Hans
manjh
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 547
Geregistreerd: Zo 11 Jan 2009 21:33
Woonplaats: De Meern
Harmony Toestel: Harmony 900, 895, 700 en 300, Hub en Touch.
Diverse Nodo's, NodeMCU's, Domoticz, een flinke handvol KAKUs, plus nog wat non-KAKU RF spul. Als domotica centrale: een Raspberry-Pi met Domoticz
Harmony Software in gebruik:: beide
Print dit bericht

Re: Heel goedkoop je PC bedienen

Berichtdoor Immow » Vr 08 Mei 2009 12:48

Bedankt voor u hulp,

Ik zal het duidelijk uitleggen hoe het mij gelukt is.

Stap 1: Het toevoegen van een apparaat, ik heb bij computers een media pc gekozen. Bij merk de optie "not listed" gekozen (dit omdat het geen echte media pc nog is). En het merknaam van mijn mobo opgegeven als naam.

Stap 2: Bij dit apparaat is het mogelijk om IR commando's te leren. De informatie op het scherm met betrekking op de afstand tussen de afstandsbediening moet je blijkbaar niet te letterlijk nemen. In mijn geval moest ik de afstandsbedieningen tegen elkaar aan leggen, en hij leerde vrijwel alles in 1 keer. (u dient handmatig namen op te geven met de bijhorende IR commando b.v. MouseLeft, MouseUP, MouseDown etc).

Stap 3: Bij activities, start ik me tv en geluidssysteem op, het is nu een kwestie om de aangemaakte apparaat hier aan toe te voegen. Als u al over een bestaande configuratie beschikt kies dan "settings" en vervolgens "review the settings for this activity". Kies dan de optie: "Yes, but I want to add more control of options and devices for this Activity", nu kunt u de aangemaakte apparaat (media pc) toevoegen.

Stap 4: In de activities tab kies de activity waar de media pc tussen zit en klik op "Customize buttons", nu kunt u de commando's die u bij stap 2 hebt geleerde/aangemaakt aan de knoppen van u afstandsbediening koppelen.

Als er nog vragen zijn hoor ik het wel.
Gebruikers-avatar
Immow
Member
Member
 
Berichten: 2
Geregistreerd: Wo 06 Mei 2009 20:59
Harmony Toestel:
Harmony Software in gebruik::
Print dit bericht

Re: Heel goedkoop je PC bedienen

Berichtdoor manjh » Za 09 Mei 2009 12:53

Immow schreef:Bedankt voor u hulp,

Ik zal het duidelijk uitleggen hoe het mij gelukt is.

Stap 1: Het toevoegen van een apparaat, ik heb bij computers een media pc gekozen. Bij merk de optie "not listed" gekozen (dit omdat het geen echte media pc nog is). En het merknaam van mijn mobo opgegeven als naam.

Stap 2: Bij dit apparaat is het mogelijk om IR commando's te leren. De informatie op het scherm met betrekking op de afstand tussen de afstandsbediening moet je blijkbaar niet te letterlijk nemen. In mijn geval moest ik de afstandsbedieningen tegen elkaar aan leggen, en hij leerde vrijwel alles in 1 keer. (u dient handmatig namen op te geven met de bijhorende IR commando b.v. MouseLeft, MouseUP, MouseDown etc).

Stap 3: Bij activities, start ik me tv en geluidssysteem op, het is nu een kwestie om de aangemaakte apparaat hier aan toe te voegen. Als u al over een bestaande configuratie beschikt kies dan "settings" en vervolgens "review the settings for this activity". Kies dan de optie: "Yes, but I want to add more control of options and devices for this Activity", nu kunt u de aangemaakte apparaat (media pc) toevoegen.

Stap 4: In de activities tab kies de activity waar de media pc tussen zit en klik op "Customize buttons", nu kunt u de commando's die u bij stap 2 hebt geleerde/aangemaakt aan de knoppen van u afstandsbediening koppelen.

Als er nog vragen zijn hoor ik het wel.

Heel goed. Zo zie je maar, als je er even voor gaat zitten is vrijwel alles mogelijk met de Harmony!
Hans
manjh
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 547
Geregistreerd: Zo 11 Jan 2009 21:33
Woonplaats: De Meern
Harmony Toestel: Harmony 900, 895, 700 en 300, Hub en Touch.
Diverse Nodo's, NodeMCU's, Domoticz, een flinke handvol KAKUs, plus nog wat non-KAKU RF spul. Als domotica centrale: een Raspberry-Pi met Domoticz
Harmony Software in gebruik:: beide
Print dit bericht


Terug naar Diverse Links.

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

  • Advertentie
cron